05.09.2016
Коментар від інженера Боба Орлі, який займається в компанії GM паливно-мастильними матеріалами.
Протягом багатьох років спостерігається надлишок міфів про моторні оливи. Ось деякі найпоширеніші з них.
Олива з Пенсільванії.
У 1859 році, першим комерційно успішною стала олива, видобувана з нафтової свердловини в Тітусвіллі, штат Пенсільванія. Міф з'явився ще до Другої світової війни, стверджуючи, що хороші оливи можуть бути тільки з нафти Пенсільванії . У той час справді існувала лише технологія мінімального рафінування сирої нафти і дійсно в Пенсільванії робили краще моторне масло ніж де. Сьогодні, з сучасними методами переробки, практично з будь-якого сорту нафти можливо зробити хорошу моторну оливу.
Міф про миючі здібності оливи.
Наступний міф: "сучасні миючі присадки моторних олив погані для старих двигунів". Дивно, але є ще люди, які вважають, що вони повинні використовувати старі оливи без миючих присадок в своїх старих авто.
Міф про синтетичну оливу.
Існує міф, що провести обкатку нового двигуна неможливо з синтетичною оливою.
Міф про API SM/SN оливи.
Останній міф: "SM/SN моторні оливи, як би погані для старих типів двигунів, тому що кількість протизношувальних присадок ZDDP в них скорочена".
Протягом 60 років, ZDDP використивовували в якості добавки в моторні оливи для захисту від зносу та окислення. Вперше ZDDP був доданий для зменшення корозії підшипників. Це був недорогий і ефективний антиоксидант.
Проте, фосфор є отрутою для сучасних каталізаторів вихлопних газів. Тому кількість цієї присадки було скорочено в моторних оливах за останні 10-15 років. Натомість впроваджені сучасні беззольні антиоксиданти, які не містять фосфору. Аргумент міфу в тому, що SM/SN мастила працюють відмінно в сучасних бензинових двигунах обладнаних роликовими розподільними валами, але вони приведуть до катастрофічного зносу в старіших двигунах з плоским штовхачем розподільниого валу.
Насправді факти говорять про інше. Оливи і присадки API SM/SN не шкодять старим двигунам і ніяких проблем інженерами не було виявлено.
До відома скептиків, специфікація API SM/SN містить два випробування зносу клапанного механізму. Випробування проводять на сучасних моторах і на двигунах конструкцій 90-х років.
Уважаемые посетители! При желании, в форме ниже Вы можете оставить свой комментарий. Внимание! Рекламный спам, сообщения не относящиеся к теме статьи, оскорбительного или угрожающего характера, призывающие и/или расжигающие межнациональную вражду будут удалены без объяснений