Сервис для аккумулятора в Киеве: диагностика, проверка, зарядка, восстановление
    Oil-Ok на Facebook     Oil-Ok youtube video channel  
Багажник знаний    Контакты Доставка и оплата
Oil-Ok на Facebook     Oil-Ok youtube video channel  
Багажник знаний
инфо
  
корзина
Недорогие АКБ |  40-54 Ач |  55-70 Ач |  70-90 Ач |  90-110 Ач |  Грузовые |  AGM гелевые |  Низкие



Як часто треба міняти масло в двигуні?

03.08.2016

При визначенні інтервалів заміни моторної оливи керуємося інструкцією з експлуатації.

Інтервал заміни оливи завжди обумовлюється виробником Вашого автомобіля в мануалі або в сервісному бюлетені. Виробник зазвичай вказує його в кілометрах або в милях. Існують також й обмеження у часі: 3 - 12 місяців. Машина може стояти в гаражі і не виїжджати на дороги, а олива в двигуні все одно втрачатиме свої властивості. Не можна робити висновок на кшталт: «я маю дуже малий пробіг, тому буду міняти масло раз на 2 роки».

Вирішувати, з якою частотою міняти оливу не грунтуючись на рекомендаціях виробника - неправильно.  Але й поради виробника потрібно вміти трактувати вірно. Наприклад, останнім часом почали збільшувати міжсервісний інтервали заміни моторної оливи. На догоду екології у деяких країнах, вони помітно виросли: 30 000 км, 50 000 км.

Існують спеціальні оливи для збільшених міжсервісних інтервалів заміни: LongLife. Але їх можна лити тільки в двигуни, які для цього підходять. Збільшені інтервали актуальні для країн з м'яким кліматом, з гарною якістю палива, з чистими дорогами. У важких умовах експлуатації автомобіля затягнуті інтервали зміни приведуть до передчасного старіння оливи і зношування двигуна.

Ось, наприклад, BMW пише про таке: "Використання оливи Longlife-04 в бензинових двигунах допускається тільки в країнах Європи (EC плюс Швейцарія, Норвегія і Ліхтенштейн). За межами цього регіону їх використання заборонено через палива сумнівної якості". Тобто для українських умов ці масла з урахуванням подовжених інтервалів зміни не підходять.

Що ж таке ці важкі умови експлуатації? Спробуємо розібратися.  До важких умов експлуатації відносяться:

Погана якість палива. Паливо ніколи не згоряє повністю. При згорянні палива в двигуні утворюються продукти згоряння - зола, сажа, смоли, сірка. Чим гірше якість палива, тим більше відкладень на деталях двигуна. Моторна олива швидше виробляє свій ресурс. Українська, білоруська (російська) нафта вже від самого початку вважається менш якісною через високий вміст сірки. До цього потрібно додати особливості українського бізнесу та відсутність жорсткого контролю над виробництвом і продажем палива. Якість палива відрізняється від заправки до заправки. Виробництво бензину з 76го в 92й шляхом додавання присадок. Конденсат води, пісок, бруд в резервуарах.

Саме часті зміни оливи допомагають вимити небажані продукти з двигуна, нейтралізувати сірку від згорілого палива, уповільнити окислювальні процеси. Ніяка олива LongLife або синтетика з довгими інтервалами зміни не зможе чудесним способом видалити все це з двигуна.

У разі поїздок на недалекі відстані, двигун не встигає прогріватися. Моторне масло не встигає нагрітися до робочої температури. Присадки, які нейтралізують продукти згоряння палива не працюють в непрогрітому двигуні. Утворюються низькотемпературні відкладення, що забивають фільтруючі елементи та погіршують циркуляцію мастила через систему змащування. Експлуатація двигуна в режимі «запустив - проїхав 5км - заглушив» призводить до перетворення конденсату з внутрішніх стінок двигуна в воду. Вода в оливі призводить до його обводнення та передчасного старіння.

Пилові дороги, дороги оброблені засобами від ожеледиці викликають абразивний знос деталей і знижують протизносні властивості моторної оливи. Повітряний фільтр уловлює не всі частинки пилу - невелика кількість все одно потрапляє в двигун.

Пробки, поїздки на низьких швидкостях, тривалий простій на холостому ходу та розгони-гальмування дуже навантажують двигун - олива спрацьовується швидше. На холостому ходу тиск оливи в системі недостатній - воно не змащує вузли двигуна так добре, як у разі їзди. Теж саме відбувається у разі поїздок на низькій швидкості. Наприклад, по грунтовій дорозі. Навантаження на двигун велике, а олива надходить не рясно. Двигун погано змащується, накопичуються відкладення, внаслідок чого можуть залягти кільця.

Експлуатація в умовах високих або низьких температур навколишнього повітря. За експлуатації автомобіля в літню спеку двигун піддається високим температурам, олива нагрівається, в зв'язку з чим масляна плівка стає тоншою та стає можливим розрив масляної плівки на поверхні пар тертя. Якщо додати до цього буксирування причепа, та високі швидкості, виходить дуже жорсткий режим. Висока температура повітря так само прискорює окислювальні процеси в двигуні та впливає на ресурс моторної оливи. Експлуатація двигуна за низьких температурах так само впливає на термін її служби. Спроби запустити двигун в мороз, часто призводять до того, що двигун не запущений, а паливо в цей час надходило. Осідаючи в картері, паливо потрапляє в оливу і розріджує її. Згодом паливо звичайно згорить і випарується, але оливу вже зіпсовано. Взимку зазвичай гріємо двигун, перш ніж почати рух. Простій на холостому ходу не корисні моторній оливі.

Буксирування причепа, перевезення вантажів, експлуатація автомобіля в гірській місцевості де часті підйоми-спуски позначається на скороченні ресурсу моторного масла. У важко навантаженої техніці олива виробляє свій ресурс набагато швидше.

Навіть японці та американці вважають свої умови експлуатації - важкими :) Тоді які ж умови експлуатації в Україні?

Інтервали зміни моторної оливи у 5000-7000 км убезпечать двигун від накопичення відкладень і негативного впливу палива поганої якості навіть при жорстких режимах експлуатації автомобіля. Укорочені інтервали зміни моторного мастила то дієвий спосіб утримати двигун у відмінному стані. 

У цьому ролику ви побачите Мерседес, в якому за 87000км незважаючи на "своєчасну по компьютеру заміну моторної оливи" двигун став... Дивіться відео, щоб побачити все на власні очі.


Уважаемые посетители! При желании, в форме ниже Вы можете оставить свой комментарий. Внимание! Рекламный спам, сообщения не относящиеся к теме статьи, оскорбительного или угрожающего характера, призывающие и/или расжигающие межнациональную вражду будут удалены без объяснений



captcha